Sterownik rozwijany od 2018 roku. Powstał przy współpracy z Markusem Kovero z Finlandii, który opracował oprogramowanie do procesora Teensy 3.5 (link do Github), pozwalające sterować skrzynią automatyczną. Do oprogramowania Markusa opracowałem hardware i w takiej postaci produkt trafił do sprzedaży. Produkt dla motosportu, bez homologacji do używania na drogach publicznych, traktowany jako układ prototypowy.
Możliwości sterownika
- Współpraca z każdą wersją skrzyni automatycznej MB 722.6 [NAG1, 5G-tronic].
- Współpraca z czujnikami analogowymi [możliwość montażu do każdego pojazdu i silnika] oraz odczytami z sieci CAN-Bus Mercedes [odczyt wszystkich potrzebnych danych z CAN-Bus sterowników pozwala na prosty i szybki montaż].
- Ustawianie parametrów pracy sterownika przez złącze USB.
- Współpraca z lewarkami analogowymi [na lewarku PRND4321], oraz lewarkami nowszej generacji, podłączanymi do CAN-Bus [na lewarku PRND+/-].
- Praca skrzyni biegów w trybie Manualnym [wybór biegów lewarkiem lub łopatkami przy kierownicy] oraz Automatycznym.
Opis wersji sterownika
- Styczeń 2019r. [SCG-ATC722.6 EDC15+] - pierwsza wersja sterownika dopasowana do obudowy pozyskanej z komputera silnika EDC 15+, w pełni zintegrowana z firmware Markusa. Od tego czasu wszelkie zmiany oprogramowania były już realizowane w Seaside Customs Garage.
- Styczeń 2020r. [SCG-ATC722.6 EGS51 rev.A] - dzięki zrezygnowaniu z niektórych funkcji pierwotnie wprowadzonych do firmware przez Markusa, udało się zaprojektować mniejszą płytkę, z mniejszą liczbą potrzebnych pinów. Tak powstała nowe wersja sterownika dopasowana do złącza i obudowy oryginalnego EGS51, w pełni zgodna z pinoutem oryginalnego sterownika Siemens jaki był montowany w pojazdach Mercedes. Pojawiło się oprogramowanie dla Windows oraz wprowadzony odczyt danych z ECU oraz ABS Mercedes po CAN-Bus.
- Luty 2021 [SCG-ATC722.6 EGS51 rev.B] - spore zmiany w oprogramowaniu sterownika, migracja do platformy Teensy 4.0. Całkowicie nowe podejście do projektu płytki oraz zastosowanych na niej elementów. Pojawiły się dodatkowe zabezpieczenia w elektronice, nowe funkcje w oprogramowaniu (między innymi sterowanie światłem wstecznego przy zastosowaniu lewarka CAN-Bus) oraz nowy, kolorowy wyświetlacz graficzny 3.5".
- Grudzień 2021 [SCG-ATC722.6 EGS51 rev.C] - kolejne zmiany w hardware oraz duże zmiany w oprogramowaniu sterownika: dodana zewnętrzna pamięć EEPROM dla przechowywania map, modyfikacja firmware oraz software dla Windows wspierająca edycję map firmware bez potrzeby ponownego wgrywania firmware, wybór dodatkowych parametrów pracy sterownika z poziomu aplikacji Windows.
- Listopad 2022 [rev.D] - spore zmiany w samej płytce: zmiana układów końcowych do sterowania elektrozaworami oraz przetwornicy 5V (teraz impulsowa o większej wydajności).
Wersja D sterownika obowiązuje do dnia dzisiejszego, bez zmian.
Aktualizacja 09.12.2024Foto najnowszej wersji sterownika