OM613 3.2CDI STANDALONE

English version - click

Przeróbka sterowników silnika OM613 3.2CDI:

  • możliwość uruchamiania z mechanicznej stacyjki
  • wgrany pakiet Stage1 (230HP/540Nm)
  • możliwość pracy bez skrzyni automatycznej
  • wycięta obsługa klap w dolocie
  • wycięty EGR
  • wycięta przepływka
  • zdjęty limit obrotów
  • wykasowane na stałe błędy DTC z odłączonych, zbędnych do pracy w trybie samodzielnym, innych modułów








Podłączenie ECU do zasilania, potencjometru gazu oraz diagnostyki


Zasilanie i diagnostyka

W oryginalnej instalacji MB, część przewodów od zasilania +12V podłączona jest przez dodatkowe przekaźniki. Jeśli podłączy się te piny bezpośrednio pod +12V akumulatora, ECU zgłosi błąd i potrafi wyrzucić "check engine". ECU po mojej modyfikacji ma wyłączone sprawdzanie tych przekaźników i błąd nie jest generowany. 

Kostka T1

  • zasilanie +12V stałe na pinach 1, 7, 8 
  • masa (GND) na pinach 4, 5, 6
Kostka T2

  • zasilanie po przekręceniu stacyjki na pinie 13
Kostka T3

  • diagnostyka K-line na pinie 28
  • sterowanie przekaźnikiem świec żarowych na pinie 25
Potencjometr pedału gazu (TPS) - kostka T3
  • pin 1 TPS - pin 5 ECU
  • pin 2 TPS - wolny
  • pin 3 TPS - pin 8 ECU
  • pin 4 TPS - pin 9 ECU
  • pin 5 TPS - pin 10 ECU
  • pin 6 TPS - pin 23 ECU
Kostka T3
  • elektrozawór sterowania turbiną - piny 35 i 48


Kostka T3
  • w przypadku chęci podłączenia sterownika razem z oryginalną, elektroniczną stacyjkę (kluczyk "rybka"), należy podłączyć przekaźnik rozruchowy, sterujący załączeniem rozrusznika - piny 30 i 43
  • przekaźnik od załączania głównego zasilania ECU (3 przewody w pierwszej kostce, +12V) należy podłączyć do pinu 46 (sterowanie masą) a drugi biegun przekaźnika do stałego +12V w samochodzie.