English version - click
Przeróbka sterowników silnika OM613 3.2CDI:
- możliwość uruchamiania z mechanicznej stacyjki
- wgrany pakiet Stage1 (230HP/540Nm)
- możliwość pracy bez skrzyni automatycznej
- wycięta obsługa klap w dolocie
- wycięty EGR
- wycięta przepływka
- zdjęty limit obrotów
- wykasowane na stałe błędy DTC z odłączonych, zbędnych do pracy w trybie samodzielnym, innych modułów
Podłączenie ECU do zasilania, potencjometru gazu oraz diagnostyki
Zasilanie i diagnostyka
W oryginalnej instalacji MB, część przewodów od zasilania +12V podłączona jest przez dodatkowe przekaźniki. Jeśli podłączy się te piny bezpośrednio pod +12V akumulatora, ECU zgłosi błąd i potrafi wyrzucić "check engine". ECU po mojej modyfikacji ma wyłączone sprawdzanie tych przekaźników i błąd nie jest generowany.
Kostka T1
- zasilanie +12V stałe na pinach 1, 7, 8
- masa (GND) na pinach 4, 5, 6
- zasilanie po przekręceniu stacyjki na pinie 13
- diagnostyka K-line na pinie 28
- sterowanie przekaźnikiem świec żarowych na pinie 25
Potencjometr pedału gazu (TPS) - kostka T3
- pin 1 TPS - pin 5 ECU
- pin 2 TPS - wolny
- pin 3 TPS - pin 8 ECU
- pin 4 TPS - pin 9 ECU
- pin 5 TPS - pin 10 ECU
- pin 6 TPS - pin 23 ECU
Kostka T3
- elektrozawór sterowania turbiną - piny 35 i 48
Kostka T3
- w przypadku chęci podłączenia sterownika razem z oryginalną, elektroniczną stacyjkę (kluczyk "rybka"), należy podłączyć przekaźnik rozruchowy, sterujący załączeniem rozrusznika - piny 30 i 43
- przekaźnik od załączania głównego zasilania ECU (3 przewody w pierwszej kostce, +12V) należy podłączyć do pinu 46 (sterowanie masą) a drugi biegun przekaźnika do stałego +12V w samochodzie.