Co zrobić aby 3.1 VM zaczął normalnie a nawet lepiej jeździć? Najlepiej wymienić silnik wraz ze skrzynią biegów na inny :)
Tak padł pomysł na zamontowanie silnika 3.2 CDI z Mercedes W210 (OM613) wraz z automatyczną, 5-biegową skrzynią Mercedes 722.6
Zakupiony, używany silnik, został rozebrany, sprawdzony, wymienione to co powinno się zrobić w leciwym motorze (panewki, pierścienie, uszczelniacze, uszczelki), tuleje zostały przehonowane, zawory wypolerowane i dotarte do gniazd i jeszcze masa innych pierdół - ważne, aby była pewność co pod maską siedzi i w jakim to jest stanie.
Silnik siedzi już w aucie. Trochę trzeba było pokombinować: zrobić mocowania łap, dać inną pompę wspomagania, dorobić do niej uchwyt, zmienić rolki paska wielorowkowego, zmienić miskę olejową silnika wraz z pompą, obniżyć drążek kierowniczy wraz z panhardem, przerobić belkę pod reduktorem i MAMY TO :) 3.2CDI OM613 wraz ze skrzynią 722.6 z bebechami od 3.2CDI, reduktorem od 2.7CRD siadł. Wały pasują na długość. Do pełni szczęścia na pierwsze odpalenie brakuje jeszcze kolektora wydechowego, bo ten trzeba zrobić całkowicie od nowa.